Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Czy można zrobić naleśniki bez glutenu, mleka i w dodatku bez jajek? A no można! Ale czy będą smaczne jak te mączno-jajeczno-mleczne? Będą! Naleśniki bezglutenowe z poniższego przepisu są bardzo smaczne, elastyczne, nie kleją się do patelni, zupełnie jak ich tradycyjne odpowiedniki.

Połączenie tych trzech mąk w tej proporcji podpatrzyłam na tym blogu klik Olgi Smile. Jej przepisy swoją drogą bardzo Wam polecam, dla mnie jest mistrzynią w przygotowaniu przepisów na dania dla osób na różnych dietach.

Wracając do naleśników, moje dzieci jedzą je bardzo chętnie z różnymi dodatkami, najchętniej jadłyby je codziennie 🙂 Ale by było podrzucania patelnią! 😉

Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Składniki dania: Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

  • szklanka mąki gryczanej – ja używam gryczanej niepalonej
  • szklanka mąki kukurydzianej
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2,5 szklanki mleka roślinnego (jedynie ryżowe odradzam, bo naleśniki mogą się kleić do patelni )
  • 2 żółtka (lub 4 łyżki Aquafaby – zalewy z ciecierzycy, lub wody po gotowaniu ciecierzycy)
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli

Przygotowanie dania: Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

  • Wszystkie składniki mieszam mikserem do uzyskania gładkiej konsystencji ciasta naleśnikowego. Odstawiam na 15 minut, aby odpoczęło. Po tym czasie sprawdzam czy ciasto nie zgęstniało zbytnio i w razie potrzeby dolewam wody.
  • Pierwszego naleśnika smażę na odrobinie oleju, później już nie ma takiej potrzeby. Choć tu pewnie zależy od tego jaką macie patelnię.
  • Zajadam 🙂
  • Z podanej proporcji wychodzi ok 15 naleśników
Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym
(Visited 4 613 times, 1 visits today)

Zaczekaj!

Jeśli podobał Ci się ten wpis to duża szansa, że kolejne również Cię zainteresują.

Polub Nicponia na Facebooku i Insta, by nie przegapić nowości:

Pobierz prezent: >> Zapisz się po prezent

  • Darmowe checklisty z produktami, które są niezbędne w kuchni bez glutenu i alergenów oraz seria mailów ze wskazówkami, dzięki którym zobaczysz, że dieta bezglutenowa i bez nabiału i jajek nie jest wcale trudna!

Odwiedź mój >> SKLEP

Znajdziesz tam moje najlepsze zdjęcia w formie wydruków lub cyfrowej, do powieszenia na ścianie np w kuchni, jadalni czy w restauracji i ebook:

ZDROWE ŚNIADANIA bez glutenu, mleka, jajek i białego cukru.

Kupując moje produkty, pomagasz w rozwoju nicponiowego bloga.

Możesz również zostać PATRONEM bloga i tak pomóc w jego rozwoju. Kliknij w zdjęcie poniżej by zobaczyć jakie bonusy Cię czekają w zamian za wsparcie. 🙂

 

Dziękuję Ci za odwiedziny bloga. Zapraszam ponownie! 🙂

Udostępnij:

  1. Czy dobrze widzę że do ciasta należy dodać samr żółtka? Bo ktoś zapytał czy można zrezygnować z białek a w przepisie są napisane tylko żółtka

  2. A czym można zastąpić lub czy można pominąć białka i aquafabe? Nie mogę jajek, strączkowych i siemienia 🙁

    1. Można pominąć, ale nie będą aż takie elastyczne. Można też spróbować użyć nasion chia zmielonych. Najlepiej wymieszać 1 łyżkę z 3 łyżkami gorącej wody i odstawić na kilka minut i to połączyć z resztą składników

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *