fbpx

Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Obserwuj na Instagra
Polub mnie
Obserwuj na Pinterest
Obserwuj mnie

Czy można zrobić naleśniki bez glutenu, mleka i w dodatku bez jajek? A no można! Ale czy będą smaczne jak te mączno-jajeczno-mleczne? Będą! Naleśniki bezglutenowe z poniższego przepisu są bardzo smaczne, elastyczne, nie kleją się do patelni, zupełnie jak ich tradycyjne odpowiedniki.

Połączenie tych trzech mąk w tej proporcji podpatrzyłam na tym blogu klik Olgi Smile. Jej przepisy swoją drogą bardzo Wam polecam, dla mnie jest mistrzynią w przygotowaniu przepisów na dania dla osób na różnych dietach.

Wracając do naleśników, moje dzieci jedzą je bardzo chętnie z różnymi dodatkami, najchętniej jadłyby je codziennie 🙂 Ale by było podrzucania patelnią! 😉

Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

Składniki dania: Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

  • szklanka mąki gryczanej – ja używam gryczanej niepalonej
  • szklanka mąki kukurydzianej
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2,5 szklanki mleka roślinnego (jedynie ryżowe odradzam, bo naleśniki mogą się kleić do patelni )
  • 2 żółtka (lub 4 łyżki Aquafaby – zalewy z ciecierzycy, lub wody po gotowaniu ciecierzycy)
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli

Przygotowanie dania: Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym

  • Wszystkie składniki mieszam mikserem do uzyskania gładkiej konsystencji ciasta naleśnikowego. Odstawiam na 15 minut, aby odpoczęło. Po tym czasie sprawdzam czy ciasto nie zgęstniało zbytnio i w razie potrzeby dolewam wody.
  • Pierwszego naleśnika smażę na odrobinie oleju, później już nie ma takiej potrzeby. Choć tu pewnie zależy od tego jaką macie patelnię.
  • Zajadam 🙂
  • Z podanej proporcji wychodzi ok 15 naleśników
Naleśniki bezglutenowe na mleku roślinnym
(Visited 1 744 times, 1 visits today)
Obserwuj na Instagra
Polub mnie
Obserwuj na Pinterest
Obserwuj mnie

  1. Czy dobrze widzę że do ciasta należy dodać samr żółtka? Bo ktoś zapytał czy można zrezygnować z białek a w przepisie są napisane tylko żółtka

    1. Tak, tak, same żółtka. Kasi chodziło o to, że nie może białek i aquafaby, która zastępuje białka. Jeśli Ty możesz jeść całe jajka, możesz dać zamiast dwóch żółtek jedno jajko.

  2. A czym można zastąpić lub czy można pominąć białka i aquafabe? Nie mogę jajek, strączkowych i siemienia 🙁

    1. Można pominąć, ale nie będą aż takie elastyczne. Można też spróbować użyć nasion chia zmielonych. Najlepiej wymieszać 1 łyżkę z 3 łyżkami gorącej wody i odstawić na kilka minut i to połączyć z resztą składników

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *